U kunt Boei Bewindvoering en Budgetbeheer bereiken:
per brief: Postbus 101, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel
per telefoon: 06 – 51 71 02 75 op ma t/m do van 09.00-12.00u (of voicemail)
per e-mail: info@boeibewindvoering.nl
persoonlijk: op afspraak
Boei Bewindvoering en Budgetbeheer is lid van branche organisatie NBBI en aangesloten bij het Convenant Beschermingsbewind Rotterdam.
Boei Bewindvoering en Budgetbeheer verwerkt uw persoonsgegevens op een veilige en zorgvuldige manier. Wij voldoen daarbij aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR).
In onderstaande Privacyverklaring leest u hoe wij daar invulling aan geven.
Uiteraard streeft Boei Bewindvoering en Budgetbeheer ernaar om de werkzaamheden naar uw tevredenheid uit te voeren. Waar mensen werken kunnen misverstanden ontstaan en soms worden fouten gemaakt. In het geval dat u ontevreden bent over Boei Bewindvoering en Budgetbeheer vragen wij u dit te bespreken met ons. We willen graag uw klacht op een bevredigende manier afhandelen en daarnaast willen we met uw input onze kwaliteit en dienstverlening verbeteren. Mocht een gesprek niet leiden tot het wegnemen van uw ontevredenheid, dan kunt u een klacht indienen volgens onderstaand klachtenreglement.
Privacyverklaring (versie 21-11-2019)
Boei Bewindvoering en Budgetbeheer verwerken uw persoonsgegevens op een veilige en zorgvuldige manier waardoor uw gegevens niet in handen kunnen komen van onbevoegden. Wij voldoen daarbij aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR). In deze verklaring leest u hoe wij daar invulling aan geven.
Doel en grondslag voor verwerking van gegevens
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
o Het uitvoeren van werkzaamheden in de functie van bewindvoerder; De grondslag voor de gegevensverwerking is het nakomen van een wettelijke verplichting, zoals beschreven in het \
Burgerlijk Wetboek en het Besluit Kwaliteitseisen;
o Het uitvoeren van werkzaamheden in de functie van budgetbeheerder ofwel inkomensbeheerder.
De grondslag voor de gegevensverwerking is het uitvoeren van een schriftelijk vastgelegde overeenkomst en de getekende persoonlijke privacyverklaring door cliënt.
Persoonsgegevens die verwerkt worden
Wanneer u gebruik maakt van onze diensten en/of uzelf gegevens aan ons heeft verstrekt, dan kunnen wij o.a. onderstaande persoonsgegevens van u verwerken:
o voor- en achternaam;
o geslacht;
o geboortedatum, geboorteplaats, geboorteland;
o adresgegevens;
o telefoonnummer(s);
o e-mailadres;
o bankrekening(en) (IBAN);
o gegevens van partner en inwonende kinderen
o overige persoonsgegevens die u actief verstrekt
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij zouden kunnen verwerken:
o Burgerservicenummer (BSN);
o Kopie ID-bewijs
o Pasfoto
o Gegevens over uw financiële situatie en schuldenproblematiek;
o Gezondheidsgegevens (die van invloed zijn op de uitvoering van onze verplichtingen);
o Strafrechtelijke gegevens (die van invloed zijn op de uitvoering van onze verplichtingen);
o Godsdienstige gezindheid, levensovertuiging, culturele achtergrond
Als wettelijke vertegenwoordiger moeten wij op grond van Besluit Kwaliteitseisen Art. 4.1 voor de taakvervulling de godsdienstige gezindheid, levensovertuiging en culturele achtergrond
van cliënt als richtsnoer nemen. In voorkomend geval slaan wij de van belang zijnde gegevens op.
Bewaartermijn
Wij zullen uw persoonsgegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is en ten hoogste 7 jaar, nadat het dossier is gesloten voor de doeleinden waarvoor uw gegevens zijn verkregen en verwerkt.
Delen met anderen
Wij verkopen uw gegevens niet aan derden. We zullen uw gegevens uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Wij blijven verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Rechten: gegevens inzien, aanpassen, verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar Postbus 101, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel of mail@boeibewindvoering.nl.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw geldige identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Hierbij vragen we u om in deze kopie uw pasfoto en Burgerservicenummer (BSN) zwart te maken. Dit ter bescherming van uw privacy. Wij zullen zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.
Beveiliging
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen adequate technische en organisatorische maatregelen om misbruik, verlies en onrechtmatig gebruik tegen te gaan.
Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met ons via Postbus 101, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel of mail@boeibewindvoering.nl. Bovendien heeft u te allen tijde het recht om een klacht of bezwaar in te dienen bij Autoriteit Persoonsgegevens, Postbus 93374, 2509 AJ Den Haag.
Datalek
De Meldplicht Datalekken geldt sinds 1 januari 2016. Wij streven ernaar om verlies of onrechtmatige toegang of verwerking van persoonsgegevens (lekken) tegen te gaan. Als er onverhoopt toch een ernstige gebeurtenis voordoet waarin er sprake is van een datalek, stellen wij de Autoriteit Persoonsgegevens hiervan op de hoogte. Als blijkt dat het datalek ongunstige gevolgen zal hebben voor u persoonlijk zal u hiervan op de hoogte worden gesteld.
Wijzigingen
Wij kunnen deze Privacyverklaring van tijd tot tijd om uiteenlopende redenen wijzigen door de bijgewerkte Privacyverklaring op onze website te plaatsen onder vermelding van de datum.
Klachtenreglement (versie 19-11-2019)
Uiteraard streeft Boei Bewindvoering en Budgetbeheer ernaar om de werkzaamheden naar uw tevredenheid uit te voeren. Waar mensen werken kunnen misverstanden ontstaan en soms worden fouten gemaakt. In het geval dat u ontevreden bent over Boei Bewindvoering en Budgetbeheer vragen wij u dit te bespreken met ons. We willen graag uw klacht op een bevredigende manier afhandelen en daarnaast willen we met uw input onze kwaliteit en dienstverlening verbeteren.
Mocht een gesprek niet leiden tot het wegnemen van uw ontevredenheid, dan kunt u een klacht indienen volgens onderstaand klachtenreglement.
Artikel 1 Begripsomschrijving
In dit reglement wordt verstaan onder:
o Kantoor: Boei Bewindvoering of Boei Budgetbeheer;
o Bedrijfsleiding: degene die dagelijks leiding aan het kantoor geeft;
o Medewerker: iedere medewerker die werkzaam is op Kantoor;
o Cliënt: een onder bewind gestelde of iemand met wie kantoor een overeenkomst heeft gesloten;
o Melder: een cliënt of bevoegde conform artikel 2, die een bezwaar of klacht indient;
o Klacht: een schriftelijk en uitdrukkelijk als klacht bij het kantoor ingediende uiting van onvrede over de dienstverlening van het kantoor;
o Behandelaar: bedrijfsleiding of degene die namens kantoor de klacht behandelt
Artikel 2 Bereik
Dit reglement geldt uitsluitend voor cliënten van kantoor.
Bezwaren of klachten kunnen alleen ingediend worden door:
o een cliënt of zijn wettelijke vertegenwoordiger;
o degene die gerechtigd is om bewind te verzoeken op grond van artikel 432, eerste en tweede lid Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek;
o voormalige cliënt tot drie maanden na beëindiging van de relatie met kantoor;
o erfgenamen van een cliënt tot drie maanden na overlijden van cliënt;
Artikel 3 Klachtrecht
Een klacht kan uitsluitend schriftelijk (e-mail daaronder begrepen) en gemotiveerd worden ingediend. Een klacht dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:
o naam en adres van melder;
o toelichting waarom melder gerechtigd is om een klacht in te dienen
o naam en adres van cliënt indien van toepassing;
o dagtekening;
o naam van medewerker waartegen klacht is gericht;
o omschrijving van gedrag of voorval alsmede de bijbehorende datum en tijdstip waartegen de klacht gericht is;
o eventuele bewijsstukken;
o ondertekening door melder;
Klachten die niet gedagtekend zijn, worden geacht gedagtekend te zijn op de dag van ontvangst.
Indien aan bovenstaande vormvereisten niet wordt voldaan, kan de klacht niet in behandeling worden genomen. Melder krijgt hiervan zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen twee weken, bericht.
Artikel 4 Informele afhandeling
Kantoor zal nagaan of de melder door middel van een informele afhandeling van zijn klacht tevredengesteld kan worden. Zodra kantoor en melder tot een informele overeenkomst zijn gekomen, vervalt de verplichting tot het verder toepassen van de klachtenregeling.
Artikel 5 Bijstand door gemachtigde
Zowel melder als medewerker/kantoor/bedrijfsleider kan zich door een gemachtigde of advocaat laten bijstaan of vertegenwoordigen. Kantoor zal van een gemachtigde een schriftelijke machtiging verlangen.
Artikel 6 Ontvangst en registratie
De ontvangst van de klacht wordt schriftelijk binnen twee weken bevestigd na ontvangst. De binnengekomen klacht wordt geadministreerd en geregistreerd.
Artikel 7 Geen verplichting tot klachtbehandeling
Een klacht wordt niet in behandeling genomen of de behandeling wordt gestaakt,
o als de klacht anoniem is;
o als zij betrekking heeft op een klacht die al eerder met inachtneming van deze regeling is afgehandeld;
o als er langer dan zes maanden tussen handeling en indiening van het bezwaar of de klacht is verstreken;
o als het belang van de klager dan wel het gewicht van de klacht naar redelijke maatstaven onvoldoende is;
o als de melder zich voor of tijdens de behandeling van dezelfde klacht tot de kantonrechter of een andere burgerlijke rechter heeft gewend;
o als de klacht voor een andere instantie bestemd is.
Van het niet in behandeling nemen of staken van de behandeling van het bezwaar of de klacht wordt melder zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk na 2 weken na ontvangst van de klacht, schriftelijk in kennis gesteld.
Artikel 8 Behandelingstermijn
De klacht wordt binnen 6 weken na ontvangst afgehandeld.
Artikel 9 Behandeling
Klachten worden direct gemeld aan de bedrijfsleiding, die een behandelaar aanwijst. De wijze van behandeling wordt bepaald door de bedrijfsleiding, met inachtneming van het volgende:
o de behandelaar start een onderzoek;
o de behandelaar hoort de melder en de medewerker, tenzij de behandelaar van oordeel is dat de klacht niet ontvankelijk of ongegrond is;
o de behandelaar gaat na of de gedraging of het voorval waar over geklaagd wordt
o in overeenstemming is met de dienstverlening waartoe het kantoor zich heeft verbonden;
o in strijd is met een wettelijk voorschrift of een voor de organisatie geldende regeling;
o na afweging van alle feiten en omstandigheden in redelijkheid toelaatbaar is;
o de behandelaar tracht door bemiddeling de klacht op te lossen en legt het resultaat daarvan schriftelijk vast;
o de behandeling van de klacht vindt niet in het openbaar plaats;
Artikel 10 Afdoening
De melder wordt schriftelijk en gemotiveerd in kennis gesteld van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht alsmede van de eventuele verdere maatregelen die naar aanleiding van de bevindingen ondernomen zijn of zullen worden ondernomen.
Als een klacht ingediend wordt door een melder waarbij de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing is, en een minnelijke oplossing niet mogelijk is gebleken en de melder de bevindingen en conclusies uit het onderzoek verwerpt, dan zal de klacht gemeld worden bij de rechter-commissaris. De Rechter-commissaris wordt om advies of een verhoor verzocht teneinde het geschil op te lossen. Het advies of de conclusie van de Rechter-commissaris zal worden aanvaard en opgevolgd.
Elke klacht en de wijze waarop het is afgedaan, wordt vastgelegd op een klachtenformulier en geregistreerd in een register. Kantoor archiveert afgewerkte klachtenformulieren.
Artikel 11 Vervolgstappen
Indien de klacht niet naar tevredenheid van de melder door ons kantoor is opgelost, dan heeft melder de mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan brancheorganisaties of de kantonrechter. In het laatste geval wordt aangeraden om eerst contact op te nemen met een juridisch loket.
Als een klacht ingediend wordt door een melder waarbij de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen van toepassing is, en een minnelijke oplossing niet mogelijk is gebleken en de melder de bevindingen en conclusies uit het onderzoek verwerpt, zal de klacht gemeld worden bij de rechter-commissaris. De Rechter-commissaris wordt om advies of een verhoor verzocht teneinde het geschil op te lossen. Het advies, of de conclusies van de Rechter-commissaris zal worden aanvaard en opgevolgd.
Artikel 12 Geheimhouding
Eenieder die bij een behandeling van een klacht betrokken is, is verplicht tot geheimhouding ten aanzien van alle gegevens die bij hen bij de behandeling van het geschil ter kennis zijn gekomen.
Artikel 13 Bekendmaking en werking
Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Klachtenreglement Boei Bewindvoering’. Het Klachtenreglement wordt benoemd tijdens een intakegesprek en wordt op verzoek toegezonden.
De regeling treedt in werking op 1 december 2019 en geldt voor onbepaalde tijd. Aan deze regeling wordt bekendheid gegeven door publicatie op de website van het kantoor.
Bezwaren of klachten kunnen gericht worden aan Boei Bewindvoering, Postbus 101, 2910 AC Nieuwerkerk aan den IJssel.
Disclaimer: Boei Bewindvoering en Budgetbeheer spant zich in voor actuele en juiste informatie op deze site. Boei Bewindvoering en Budgetbeheer aanvaardt echter geen aansprakelijkheid voor eventuele schade als gevolg van onjuiste informatie op de website of voor schade die voortvloeit uit het bezoeken van de site.